היום (יום שישי) הוא אחד הימים הנדירים הפנויים שיש לי ובעקבות שיחה שהיתה לי אתמול עם
המחנכת של ביתי החלטתי לכתוב קצת על הנושא.
אז מהו הקושי וכיצד הוא מתבטא?
ילד או לחלופין שמתקיימת אצלו הפרעת קשב הוא אדם המוסט רוב הזמן וזה מתבטא ברמות שונות של
קושי בהתמקדות, לדוגמא: אם על בעל הקושי הוטלו מספר תפקידים (פשוטים) לכי לשטוף פנים אחר כך
סדרי את המיטה ולבסוף התלבשי ורדי למטה מה שיקרה הוא כך:
1. ייתכן כי היא תיגש לחדר ולא לחדר האמבטיה, ייתכן כי היא תלך לשטוף ידיים ולא פנים , ייתכן כי
היא תתיקל במשו מעניין בדרך ותשכח לחלוטין שעליה לבצע משו מכל אלה בכלל.
2. עוד אפשרות שיכולה להיות - שהיא בכלל לא הצליחה להקשיב לי (למרות שניסתה), ייתכן שרק
שמעה את טון הדיבור שלי - יכול להיות שהרדיו היה פתוח באותו הזמן ולכן בכלל לא הצליחה להפריד
בין קול השדרן לקולי, יכול להיות שהאור בבית היה חשוך מידי מואר מידי.
3. לעיתים לאדם כזה יש שמיעה אבסולוטית - לדוגמא: המחשב שלנו התחיל לצפצף בעקבות הפסקת חשמל
ובשבת הדליק אותו ילדי הקטן - ליד המחשב נמצאת פינת האוכל שלנו וכשסעדנו בשבת בתי הייתה חסרת אונים
היא לא הצליחה להפריד בין הקולות שלנו לבין צפצוף המחשב - עכשו נסו לדמיין את הקושי.
4. החיים של ילדים ומבוגרים כאחת בעלי קושי זה אינם פשוטים כלל וכלל , מהגן ועד בתי הספר מודבקת להם
תווית , לא סתם קיבלו את התווית כמובן הקושי שלהם מלווה בתסכול בחוסר אונים והם מגיבים באימפולסיביות
ברגישות יתרה - לעיתים באלימות - כשאומרים לך כמה אתה לא בסדר אתה מאמת את האמירה.
5. החוויה הקבועה של ילדים בעלי הקושי היא כישלון - וזאת למרות היכולות המדהימות והפוטנציאל האינסופי והכישרון
כמעט בכל נושא!!! just name it!
המשך יבוא......
על מנת לסבר את האוזן - במתוך שמונה אנשים במשפחתי (הילדים בעלי ואנוכי) ארבעה מאובחנים כבעלי הקושי.
דמיינו לכם (בתי בת ה-7 , תינוק. פעוט ואני אננו מאובחנים (תודה לאל)
שבת שלוםומבורכת!!!!
המחנכת של ביתי החלטתי לכתוב קצת על הנושא.
אז מהו הקושי וכיצד הוא מתבטא?
ילד או לחלופין שמתקיימת אצלו הפרעת קשב הוא אדם המוסט רוב הזמן וזה מתבטא ברמות שונות של
קושי בהתמקדות, לדוגמא: אם על בעל הקושי הוטלו מספר תפקידים (פשוטים) לכי לשטוף פנים אחר כך
סדרי את המיטה ולבסוף התלבשי ורדי למטה מה שיקרה הוא כך:
1. ייתכן כי היא תיגש לחדר ולא לחדר האמבטיה, ייתכן כי היא תלך לשטוף ידיים ולא פנים , ייתכן כי
היא תתיקל במשו מעניין בדרך ותשכח לחלוטין שעליה לבצע משו מכל אלה בכלל.
2. עוד אפשרות שיכולה להיות - שהיא בכלל לא הצליחה להקשיב לי (למרות שניסתה), ייתכן שרק
שמעה את טון הדיבור שלי - יכול להיות שהרדיו היה פתוח באותו הזמן ולכן בכלל לא הצליחה להפריד
בין קול השדרן לקולי, יכול להיות שהאור בבית היה חשוך מידי מואר מידי.
3. לעיתים לאדם כזה יש שמיעה אבסולוטית - לדוגמא: המחשב שלנו התחיל לצפצף בעקבות הפסקת חשמל
ובשבת הדליק אותו ילדי הקטן - ליד המחשב נמצאת פינת האוכל שלנו וכשסעדנו בשבת בתי הייתה חסרת אונים
היא לא הצליחה להפריד בין הקולות שלנו לבין צפצוף המחשב - עכשו נסו לדמיין את הקושי.
4. החיים של ילדים ומבוגרים כאחת בעלי קושי זה אינם פשוטים כלל וכלל , מהגן ועד בתי הספר מודבקת להם
תווית , לא סתם קיבלו את התווית כמובן הקושי שלהם מלווה בתסכול בחוסר אונים והם מגיבים באימפולסיביות
ברגישות יתרה - לעיתים באלימות - כשאומרים לך כמה אתה לא בסדר אתה מאמת את האמירה.
5. החוויה הקבועה של ילדים בעלי הקושי היא כישלון - וזאת למרות היכולות המדהימות והפוטנציאל האינסופי והכישרון
כמעט בכל נושא!!! just name it!
המשך יבוא......
על מנת לסבר את האוזן - במתוך שמונה אנשים במשפחתי (הילדים בעלי ואנוכי) ארבעה מאובחנים כבעלי הקושי.
דמיינו לכם (בתי בת ה-7 , תינוק. פעוט ואני אננו מאובחנים (תודה לאל)
שבת שלוםומבורכת!!!!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה